יום שני, 12 ביוני 2017

עוגת וניל וריבת חלב

אם אתם עוקבים אחרי כאן בבלוג, שמתם לב שאני מכורה לריבת חלב! והפעם לפתח ביתי קיבלתי הפתעה, ריבת חלב לייט של קומידה מבית "אשבל מזון פונקציונלי". הריבה מופחתת קלוריות (55% פחות קלוריות מחברותיה ה"סטנדרטיות"), ללא תוספת סוכר, דלת שומן (0%) עשירה בסיבים תזונתיים (30%) וללא צבעי מאכל.
אמרתי טוב אני אטעם אבל הציפיות היו נמוכות כי ריבת חלב לייט לא נשמעת מתוקה, טעימה ומטריפה. אבל!!! וזה אבל גדול מאד!!! הריבת חלב מעולה, טעימה ואפילו מתוקה מאד ואם היא בריאה יותר אז למה שהיא לא תהפוך להיות הפייבוריט החדשה שלי?! וכך אכן קרה! 

נכנסתי למטבח והחלטתי להכין עוגה קלילה וטעימה לכל אנשי הבית, מקטנים ועד גדולים ומבטיחה לכם שכולם יצאו מרוצים! ראיתי אותה פעם באתר והרבה זמן אני מכינה אותה, עם שיניתי ושדרגתי לפי הנוסח שלי :)

אני הכנתי את העוגה בתבנית אלומיניום מרובעת קטנה, אבל אפשר גם ב2 אינגליש קייק 

מצרכים:

3/4 כוס סוכר של שופרסל
4 ביצה
יוגורט יופלה רגיל 3 אחוז שומן – כל הגביע
כוס שמן קנולה
3/4 כוס קמח לבן
שקית+ כפית אבקת אפיה
1/2 כוס קוקוס טחון של מיה

הציפוי:
ריבת חלב 6 כפות של קומידה- ריבת לייט
חלב 3 כפות


אופן ההכנה:

להפריד את הביצים ולהקציף את החלבונים עם הסוכר במהירות גבוהה עד לקבלת קצף יציב


לעבור למהירות נמוכה ולהוסיף את החלמונים זה אחר זה
להוסיף את המעדן והשמן, לערבב ואז את הקמח, אבקת אפיה והקוקוס- לערבב קצת עד שאחיד


להעביר את החומרים לתבנית ולאפות בתנור שחומם מראש על 180 מעלות.
זמן אפייה של בערך 25 דקות עד שהקיסם יבש


לקרר רבע שעה ולשפוך מעל את הציפוי-
הכנת הציפוי: להמיס במיקרוגל למשך 40 שניות את החלב והריבת חלב יחד ולערבב היטב ואז לשפוך על העוגה



 כשהציפוי טיפה מתקרר לפזר מעל קוקוס


לחתוך לריבועים ולשים במנג'טים וליהנות :)


לבסוף אני אישית ממליצה לשים את העוגה במקרר כי היא יותר טעימה ככה וגם מחזיקה הרבה יותר זמן. בימים אלה שחם לא כדאי להשאיר אותה בחוץ

בתאבון :)
רותם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה