יום חמישי, 29 ביוני 2017

קרפצ׳יו סלק עם פטה כבד

אני אוהבת הפתעות טעימות ובמיוחד הפתעות שמקלות עליי בבישול! אין כמו המצאות חדשות שחוסכות ממני עבודה במטבח ובילוי ושהות בין הסירים במיוחד בימים חמים אלה שלפתוח גז/ תנור זה סיוט!
לכן שסנפרוסט השיקו ממש בשבוע האחרון במחלקת הקפואים את הסלק האדום- אבל לא סתם, אלא סלק אדום קפוא שלם, שהוא כבר מקולף הבנתי שהחיים שלי הופכים להיות קלים יותר!



אם אתם עד היום לא אוכלים הרבה סלק, אני מאד ממליצה להכניס אותו קבוע לתפריט בגלל שאם אתם לא יודעים הוא מאד מאד בריא! הסלק מעולה לכבד בגלל הויטמין כולין שיש בו ויטמין מקבוצת B שממיס שומנים ומחזק את הכבד
הסלק מנקה את הגוף ומסלק רעלים ומגן עליו בגלל שהוא בעל נוגדי חימצון שמגנים עלינו ממחלות רבות כמו סרטן למשל. כמו כן הסלק גם מלא בויטמינים ומינרלים כמו סידן, אשלגן, מגנזיום, אבץ ונחושת. ולמי שיש אנמיה- גם מאד מומלץ לאכול באופן קבוע, בגלל שהמעט ברזל שיש בו נספג טוב בגוף שלנו.
בנוסף הסלק גם מוריד את הלחץ דם למי שסובל מלחץ דם גבוה או למי שיש נטייה במשפחה מומלץ לאכול בשביל לא להגיע ליתר לחץ דם.

את הסלק של סנפרוסט צריך להרתיח על הגז עוד 15 דקות במים, מפני שהוא לא מבושל לחלוטין אלא רק למחצה. אבל בהחלט אי אפשר להשוות לעומת בישול של סלק טרי לחלוטין והשנאה שלי לקלף אותו ושכולי בסופו של דבר עם ידיים אדומות. לכן התאהבתי במוצר שהפך את החיים במטבח לקלים כל כך!
חשבתי מה אפשר לעשות עם הסלק ועלה לי רעיון מצוין, קליל, טעים ויפייפה ואני בטוחה שאחרי שתאכלו אתם תודו לי על כך! :)


מצרכים:
סלק של סנפרוסט
מלח
שמן זית
חומץ בלסמי
כבד בקר
בצל ירוק
ביצים קשות


אופן ההכנה:

לוקחים את הסלק ומבשלים אותו במים עד לריכוך- בגלל שהוא כבר חצי מבושל, אז מספיק רבע שעה במים רותחים.


לאחר מכן חותכים את הסלק לפרוסות דקות ומסדרים יפה בצלחת


מפזרים מעל מלח ומוזגים שמן זית וחומץ בלסמי בטפטופים קלים מעל הסלק לפי הטעם- אבל לא צריך הרבה.

במקביל מכינים את הפטה כבד:
מטגנים כבד בקר עם בצל מטוגן,
מכינים מראש ביצים קשות
ולוקחים את הכל ומכניסים למעבד מזון עד לקבלת ממרח אחיד ורך.
מזלפים בשקית זילוף את הממרח כבד על הסלק ומקשטים :)  אני אוהבת לקשט עם עלי פטרוזיליה.


שיהיה בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה