יום שבת, 15 באוגוסט 2015

דג סלמון

היי לכולם!!
כולי נרגשת לפתוח היום את הבלוג אוכל שלי (לאחר כמעט שנתיים שאני גם בעלת בלוג יופי- מוזמנים להציץ ולעשות לייק ) החלטתי לשתף אתכם עם עוד אהבה גדולה שלי וזו האהבה למטבח.
אני מאד מאד אוהבת לבשל , לאפות גם , אבל מודה שפחות מבישול. לבשל זה הכי כיף לדעתי, אפשר להמציא, אפשר לא לעבוד עם כמויות מדויקות והחופשיות הזו עושה לי טוב. בגלל שאני ממציאה המון מתכונים ובעיקר מנסה שהמתכונים יהיו מיוחדים אבל בו זמנית נגישים הבישול מהנה אותי יותר. כמובן חשוב לזכור שהמתכונים לא רק יהיו מיוחדים ונגישים אלא הכי חשוב שהם יהיו מאכלים טעימים שקל להכין וכל אחד יכול גם אם הוא/היא חדשים במטבח.
כשאני רואה מתכונים מסובכים אני מודה שאני שומרת אותם בעיקר לחגים, מפני שביומיום כולנו רוצים לעשות הכל מהר כי אין לנו זמן לבלות במטבח הרבה שעות ולכן זה הפתרון האידאלי לכולנו.
בנוסף אני כל הזמן מנסה לגוון ולשדרג מנות ולהגיע למקסימום טעמים. מאד אוהבת לטעום דברים חדשים ולהכיר כמה שיותר אופציות, אבל החיסרון הגדול ביותר שלי הוא שאני כל יום אוהבת לאכול משהו אחר ושונאת למצוא את עצמי אוכלת את אותו אוכל כמה ימים... לכן זו עבודה קשה יותר אבל בהחלט מהנה!

אז היום החלטתי לשתף אתכם במתכון של דג סלמון קליל וטעים שהכנתי היום כארוחת צהרים ויצא מעולה!


מצרכים: 
דג סלמון חתוך לרצועות של  150/200 גרם
שמן זית 
שן שום
בצל ירוק גבעול אחד 
2 גבעולים קטנים של רוזמרין
(תבנית ונייר אפייה ) 

אז איך מכינים?

לוקחים סלמון טרי וביקשתי כשקניתי בסופר שיביאו לי חתיכות ללא עצמות ושיחתכו לי כל חתיכה בערך ל150/200 גרם. אני פחות אוהבת את ההתעסקות עם הניקיון של העצמות ולחתוך את הדג, לכן מעדיפה שיכינו לי מראש מה שאני אוהבת.  את העור לא הורדתי (אני מסירה אותו רק בזמן האכילה).
סלמון טרי עולה בסביבות ה50 שקלים לקילו ואני יודעת שסלמון קפוא עולה הרבה פחות, אבל חברים אי אפשר להשוות! סלמון קפוא בעל טעם לוואי ויש הבדל של שמיים וארץ בניהם. אני מבטיחה לכם שכדאי רק לקנות את הסלמון הטרי ואתם תודו לי על כך! מבטיחה :)
הנחתי את החתיכות על דף אפייה בתבנית אלומיניום. זילפתי מעל כל חתיכת דג שמן זית של חברת זיתא בטעם מעודן, הנחתי עלי רוזמרין טריים מהגינה שלי ( אם אתם לא אוהבים אז אפשר בזיליקום/ מרווה וכל עלה שאתם חובבים) אני פשוט ממש אוהבת רוזמרין ואני יודעת שלא כולם מתחברים לטעם הזה. הטעם של הרוזמרין הוא מעט דומיננטי.
בנוסף קצצתי בצל ירוק שלם, שן שום אחת גדולה שחתכתי לפרוסות. אם אתם אוהבים הרבה שום אז שימו 2/3 שיני שום.

אני אישית מאד אוהבת את המנה הזו קלילה וטעימה אבל אם אתם רוצים לשדרג אותה אתם יכולים להוסיף טיפה לימון מעל הדג,  או להניח ממתחת לדג פרוסות של עגבנייה אחת חתוכות / 1 בצל לבן / 1 פלפל אדום.
לכסות את הדג עם שאריות נייר האפייה ותנור על 200 מעלות ובסביבות רבע שעה והדג מוכן!
לא לחכות יותר מדי שלא יתייבש זה מאד חשוב בדג סלמון וזהו! הדג מוכן לאכילה

מתכון קליל טעים שתמיד מצליח וכולם יאהבו! פשוט מושלםםםם

***מתכון ללא גלוטן אשר מתאים לחולי הצליאק.

אל תשכחו לעשות לי לייק בדף של הפייסבוק בשביל להישאר מעודכנים- קישור

נתראה בפוסט הבא, אוהבת רותם

3 תגובות:

  1. איפה את קונה דג טרי ב 50 ש"ח??? דג קפוא עולה 70 ש"ח לקילו!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני גרה ברחובות ויש אצלינו רשת מזון שנקראת יוחננוף :)

      מחק
  2. איפה את קונה דג טרי ב 50 ש"ח??? דג קפוא עולה 70 ש"ח לקילו!

    השבמחק