יום שבת, 21 בינואר 2017

עדשים שחורות אורגניות של חברת "תבואות"

עדשים שחורות אני אוהבת לאכול בכל דרך אפשרית, ליד קינואה, אורז, במרק, בסלט או אפילו בממולאים ואני מאד ממליצה לשלב כל פעם במנה אחרת בשביל הגיוון והכי חשוב להרגיל את הילדים לאכול עדשים מגיל צעיר.
הסיבה לכך בגלל שהעדשים השחורות מאד בריאות ונחשבות לקלות לעיכול לעומת לקטניות אחרות, אבל מה שיותר חשוב שהן בעלות ערך תזונתי גבוה, מפני שהן עשירות בחלבון, ברזל וסיבים תזונתיים וזה מאד מאד חשוב לנו בשביל הבריאות, בשביל מערכת החיסונית ובשביל לשמור על משקל ותזונה נכונה.
בנוסף הפחמימות שבעדשים הן פחמימות מורכבות, שפירוקן איטי וכך הן מסייעות לתחושת שובע לאורך זמן ומונעות נפילת סוכר. הן מהוות מזון מרגיע ומזין.


חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, משווקת עדשים שחורות אורגניות – טעימות, מזינות וקלות להכנה, המתאימות להכנת מגוון תבשילי חורף מחממים ומזינים.
מקורן של העדשים השחורות בצרפת (באיזור Auvergne), והן מכונות גם "עדשי קוויאר בלוגה'' בזכות צבען המיוחד והטעם והמרקם המיוחדים שנשמרים לאורך הבישול.
בפרט העדשים השחורות של "תבואות" הן אורגניות, אשר גודלו ללא חומרי הדברה ודשנים כימיים וללא הנדסה גנטית וזהו נושא מאד חשוב! אני משתדלת לאכול הכל אורגני, מירקות, קטניות וגם בשר ללא אנטיביוטיקה בשביל לשמור על עצמי ועל הבריאות שלי! 

מחיר לצרכן: 17.90 ש"ח לאריזה של 500 גרם.
כשר למהדרין בד"צ בעל"ז.

לאתר החברה: לחצו כאן 

אני הכנתי את העדשים שמנה שיכולה להיות עיקרית ליד בשר, או כמנה בפני עצמה לצמחוניים' טבעוניים
או שאת האמת לפעמים בערב כארוחה קלילה אני אוכלת.
אני חייבת לציין שהטעם של העדשים של תבואות פשוט מעולה!! המנה יצאה לי כל כך טעימה שלא יכולתי להפסיק לאכול אותה וגם בני משפחתי אהבו מאד!

עדשים על מצע של אורז

מצרכים:
1 כוס של עדשים שחורות אורגניות של תבואות
2 גזרים גדולים
1 בצל לבן
2 כוסות מים מהברז
תבלינים: מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:
קודם כל אני אוהבת לברור את העדשים, לפעמים יש בשקית כל מיני חתיכות בלתי מזוהות ולכן אני אוהבת לברור כמו שצריך, זה לא תהליך שחובה, אבל אני ממליצה בכל קטניות לעשות זאת.
לאחר מכן לקחתי סיר ששמתי בו 2 כפות שמן בערך.
לקחתי את הבצל וטיגנתי אותו דק והכנסתי לסיר, ברגע שהבצל שקוף - עניין של כמה דקות 
הוספתי את 2 הגזרים שחתכתי מראש לקוביות. 



לערבב הכל בערך 2/3 דקות וכשהגזר טיפה משנה צבע להוסיף את
כוס העדשים.
לערבב עוד 2 דקות ולאחר מכן להוסיף 2 כוסות מים מהברז.


לערבב ולהוסיף מלח ופלפל שחור, אפשר עוד תבלינים שאתם אוהבים, אבל אני אישית מעדיפה רק פלפל שחור ומלח.


לתת לתערובת לרתיחה , ולהנמיך את האש . בערך 20 דקות, עד שהמים כמעט נעלמים ואז לכבות את הגז ולהשאיר את הסיר סגור עד להעלמות של המים לחלוטין.

לאחר מכן אפשר על מצע של אורז לבן , להניח את העדשים ולאכול. 


או עם שניצל וזו ארוחה כלבבי, טעימה ומהנה!


בתאבון!

רותם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה